راهنمای حل پرشین پازل

راهنمای قدم به قدم حل معماهای پرشین پازل

راهنمای حل پرشین پازل

راهنمای قدم به قدم حل معماهای پرشین پازل

طبقه بندی موضوعی

سلسله دوم مرحله چهاردهم

دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ب.ظ

مرحله چهاردهم :

راهنمایی های خود سایت :


گنج

خوان آخر

کلیدش دست مجیده

راهنما در ادامه مطلب

راهنمایی سطح 1 :

واقعیتش خودم هنوز جواب رو نمیدونم ولی چیز هایی که فهمیدم رو میگم.

اولا فرمت عکس gif هست پس باید عکس متحرک باشه. خوب به عکس دقت کنید. پایین صندوق عکس برای یک لحظه مینویسه "rar"

پس باید یک جایی یک فایل فشرده موجود باشه که پسوردش دست مجیده !!

خوب پیدا کردن اون فایل فشرده کار سختی نیست. فقط کافیه آدرس عکس رو کمی تغییر بدید.

حالا یک فایل فشرده دارید که پسورد داره و پسوردش رو مجید میدونه !! :دی


در ضمن شاید بشه روی "خوان آخر" (اسم این مرحله) هم کمی مانور داد. شاید یک ربطی به هفت خوان رستم داشته باشه !

و شاید مثل مرحله 10 باید اینجا هم به مرحله های قبلی برگردیم (مرحله دو در مورد قصه های مجید بود)

من وقتی دوباره به مرحله دو برگشتم به جمله ای برخوردم که به نظرم خیلی مهمه : "If you're stuck, you might want to 'view' the image"

حالا شما درمورد view کردن این عکس فکر کنید :دی

کسی کلیدی دست مجید تو این عکس میبینه آیا؟

خوب خودم کلیدی که دست مجید هست رو پیدا کردم : کلید مجید

اون پایین در مورد Ron Rivest چیزی نوشته. Ron Rivest یک رمز نویس هست.

نظرات  (۱۰)

عکس کلیده مال آزمایش ben franklin kite and key است. ممکنه ربط داشته باشه؟
پاسخ:
آره اگه عکس رو تو گوگل سرچ کنیم همین رو نشون میده ولی شک دارم ربطی داشته باشن به هم.
به checksum هم ربطی نداره انگار. چون هیچ کدام این رمزها را نمی‌شه شکست یا هش اند و یک طرفه اند به نظرم حداکثر استفاده‌ای که بشود از این Ron Rivest کرد از خود کلمه‌اش باشه.
  • یکی این سوال را پرسیده
  • تو سلسله 2 مرحله آخر چجورری از ریوست به هش کردن میرسی؟ فک کنم هش md4 بود ولی نفهمیدم چجوری به این روش هش میکنی چون ریوست 5 تا هش درست کرده

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز.
    چند تا اصطلاح به کار بردی که باعث شد اصلا نفهمم منظورت چیه.
    ریوست ؟
    هش کردن؟
    md4 چیه؟
    ریوست 5 تا هش درست کرده یعنی چی؟!؟
    اولاً اینکه این کامنت یکی دیگه بود که من کامل کپی پیست کردم. گفتم شاید چیزی ازش بفهمی!
    اصلاح چیه فارسی اون کلمه‌ای رو نوشتم که پایین شکل کلید نوشته! (Rivest)
    هش یک جور رمزنگاری یک طرفه است شبیه رمزهایی که دبستان می‌ساختیم که اول کلمه‌های یک متن را برمی‌داشتیم.  با این کار میشه فهمید که مثلاً متن همان چیزیه که فرستاده شده و کسی تویش دست نبرده.
    این آدمه (Ron Rivest) یک سری رمزنگاری و هش و ... درست کرده (یک کتاب مشهور CLRS هم نویسنده‌اشه). این md4 هم یک روش هش بلوکی است. حالا چیزی که این آدمه کامنت گذاشته میگه که جواب هش md4 است ولی خب خود کلمه‌اش که نبود من امتحان کردم. در ضمن نمیشه هم چیزی را هش کرد چون باید یک متن داشته باشی که بخوای رمزش کنی و یک کلید داشته باشی. نمیشه خود اون فایل rar را رمز کرد و نمیشه از عبارت فارسی برای رمزش استفاده کرد (چون اصولاً پیاده‌سازی‌هایش فارسی را پشتیبانی نمی‌کنند).
    من فایل rar رو باز کردم. کافیه checksum عکس رو حساب کنید. توش یه فایل هست به نام aa که من هنوز نفهمیدم چی‌کارش باید بکنم.

    من فکر میکنم aa مخفف Ascii Art هستش. به نوشته های توی فایل aa هم میخوره.

    رمز فایل : e942edd450744fd20ed0ed318715e8b4

    ضمنا من با تغییر اندازه دادن نوشته ها به این رسیدم : 

    http://uupload.ir/files/8kh4_captuddre.png

    قشنگ معلومه که یه الگویی داره فقط باید پیدا شه.

    خبر خوب

    فهمیدم اون نوشته ها چیه : 

    http://uupload.ir/files/2eg0_caprrture.png

    میدان آزادی

    جواب آخر : شهیاد

    نام اول برج آزادی بعد از تموم شدن پروژه

    یکی مرحله به مرحله و کامل بگه checksum از کجا اومد view چیه ؟

     

    لطفا جواب آخرو پاکش کن. زحمت طراحو  بی اثر میکنه.  Moeen@

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی